19 January 2010

being serious, so important



scurt extras din ultimul Coen Bros.

12 comments:

✖ sldx ✖ said...

vazut, placut; mai ales mobila/decor. + filmari brici, f22 etc

Strangelove said...

pentru mine a fost aproape perfect.
sunt curios ce parere are cristi de el.

pe un forum, cineva a scris:

"A Serious Man - 7/10 modu de filmare si punere in scena este exceptional...Este genul de film care ori te da pe spate ori te plictiseste ingrozitor.

Me mi-a placut dar nu i-am dat o nota mai mare pentru ca m-am saturat de atatia evrei. Unde naiba au ei cartier asa, unde traiesc ei asa in stil americanesc. Se face prea mare tamtam penru un popor care nu exista decat in mintea lor, pe pamantu ocupat de la palestinieni si in filme, tocmai daia fac si atatea..."

psalmplasma said...

da, vazut aseara, foarte bun, foarte bun.


(raducu, tocma' am rerevazut sexy beast si ma gandeam la tine)

◯blisique said...

Pai ia niste Philip Roth sau alti romancieri evrei americani si-o sa vezi fix tripu asta de comunitate suburbana (si nu numai evreiasca ci si greceasca etc.) Eu sar in sus de bucurie ca s-a facut asa un film cu evrei, il asteptam fix de la frati - inca nu reusesc sa inteleg de unde au atata material genial la fiecare 6 luni.
Iar opening sceneu cu Yids a fost whoa.

Strangelove said...

The Yiddish story that introduces the film was created by the Coen Brothers, as they didn't find any folk tales they thought were suitable. They note the story has no thematic relationship to what follows other than to set the tone.
nice.

un film lucrat perfect care nu spune nimic :).

◯blisique said...

(Scuze de limbaju de balta ce urmeaza.)

Mie filmu perfect lucrat mi-a spus ca evreii folosesc si au folosit religia ca pe un pretext perfect lucrat pentru a justifica toate nevoile lor de popor de soacre avare in fata restului lumii.(Cum sa pretinzi ca esti poporu ales si sa te astepti de la popoarele nealese sa te inteleaga, daca nu prin santaj?) Cumva evreii incep sa piarda teren in contemporan dar continua sa se poarte la fel de neurotic.

Desi C. bros. zic ca scena initiala n-are legatura cu tema, - ceea ce cred, rational - partea mea irationala vede acolo fix esenta conflictului filmului, si anume fizicianul realist in fata cumplitului stupidabsurd al oamenilor care il inconjoara.
(Un sentiment foarte actual in contextu doomsday 2012, tip incercarile BBCHorizon de a se bate cu Church of England si tot asa.)

De fapt, nu stiu, da imi place sa pot sa presupun.

Strangelove said...

evreii (mai) exista din cauza religiei. cat de consistent e liantul - asta se vede din film.
bine, ce vedem in film e universal valabil, dramele sunt universale, dar setup-ul pare ca obliga la unele consideratii asupra religiei evreiesti.


"who cares?"

Strangelove said...

vedeti cum am ajuns sa vorbim? asa, vag, flu-flu, abscons, incercand sa dam concretete unei cetze inevitabile.
e de la film.

Immortal Ping said...

"concretete" is so bad chutzpah

✖ sldx ✖ said...

gahhh, strangelove's a dybbuk

Immortal Ping said...

having an icepick, so important...

✖ sldx ✖ said...

Larry Gopnik: Well, the other students wouldn't like that, would they, if one student gets to retake the test till he gets a grade he likes?
Clive Park: Secret test.

----------

L: We had, I think, a good talk, the other day, but you left something that...
C: I didn't leave it.
L: Well - you don't even know what I was going to say.
C: I didn't leave anything. I'm not missing anything. I know where everything is.